Kulunut syksy on on ollut hankkeen osalta tehokasta aikaa. Osa työryhmästä on jo esitellyt hankkeeseen liittyvää artikkelia kansainvälisessä WCCE 2022 -konferenssissa (World Conference on Computers in Education), ja seuraavan kerran hanketta esitellään jo huomenna ITK-konferenssissa (Interaktiivinen Tekniikka Koulutuksessa) Hämeenlinnassa. Tiedon jakaminen hankkeesta on yksi keskeinen osa tämän syksyn tehtävistä.
Kenttätyö on jatkunut pääasiassa pilottikoulun hankeopettajien kanssa. Olemme ehtineet pitää yhteisiä hankepäiviä työpajojen merkeissä jo pari kappaletta. Loppuvuodesta pääsemme valjastamaan koko koulun opettajiston teeman äärelle ja pohtimaan tarvittavia ratkaisuja digitaalisen lukutaidon kehittämiseen ja osaamisen laajenemiseen.
Kuten aiemmin on todettu, yksi tärkeimpiä ja konkreettisia ratkaisuja on valmistaa digitaalinen tukimateriaalialusta, jonne on tarkoitus koota käytännön ohjeita, vinkkejä ja linkkejä eri teemojen alle. Keskeisimpänä teemana on arjen käytänteet, jotka helpottavat oppimista, opettamista, työskentelyä ja viestintää. Materiaalia alustaa varten on jo lähdetty kartoittamaan ja tekemään. Tarpeita erilaisista materiaaleista ja koulutuksista on kerätty keväällä teetetyistä kyselyistä sekä opettajatyöpajoista.